söndag 19 augusti 2018

Vi virkar och stickar!

Yay!

Sommar en är över och hösten är här! Men visst är det ändå ganska skönt just nu?! Temperaturen har gått ner till en ganska behaglig nivå samtidigt som det inte är alltför kallt och otäckt. Dessutom känner man sig ju ganska sugen på att sticka en massa härliga saker inför hösten och vintern. Själv har jag lyckats göra klart en mössa till mamma med garn från södra Frankrike (inte för att jag vet om de verkligen har användning av den typen av garn i Frankrike men ändå...), ett pannband i samma garn till mig och dessutom har jag påbörjat en tröja med garn från Paris.




 Som vanligt så är jag ju dålig på att följa andras mönster så jag hittar på själv utifrån uppgifterna på banderollen. I det här fallet la jag upp 100m på stickor 4.

Större delen av mössan hann jag faktiskt göra på arbetstid samtidigt som vi var på föreläsning. Bra sätt att hålla sig vaken och allert på det som sägs även om man blir trött av att bara sitta och lyssna.
Designen är dessutom lagom enkel för att jag inte skulle behöva tänka alltför mycket på det jag gjorde.






Två trådar var perfekt till det här projektet


Måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med garnet också. Alpaca och Merinoull är ju inte fy skam. Merinon gav en härlig tjocklek och alpackan bidrog med fluff. Tror och hoppas att mamma kommer bli nöjd!


















Nu på tisdag är det ju träff igen för Löpugglorna och denna gång är det Broklyn Burgers som gäller. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med på träffen och sitta med och äta eftersom det är första gången för min yogakurs. Däremot hoppas jag kunna droppa in mot slutet efter yogan några minuter. Får väl förvarna om att jag kommer vara mer eller mindre borta efter två dagar på jobbet med uppstart och yogan på det.😄

Hoppsan hejsan!

Detta var allt för idag, men målet och ambitionen är att jag ska bli lite mer aktiv med att skriva både här och på Orvars sida.....

Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar